SepangOnline

Monday, January 01, 2007

Perutusan Khas Tahun Baru 2007

Isnin, 01 Januari 2007
PERUTUSAN KHAS TAHUN BARU 2007
PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT
YB DR. WAN AZIZAH WAN ISMAIL

29 Disember 2006

Assalamualaikum wbt dan Selamat Sejahtera,

Fajar 2007 kian menjelang, genap sudah 50 tahun Malaysia mencapai kemerdekaan. Perayaan Jubli Emas Hari Kemerdekaan negara harus dinikmati oleh setiap warganegara. Jangan hendaknya tercicir mana-mana individu atau mana-mana kelompok masyarakat.

Setiap kita harus berbangga berpijak di tanah tumpah darah yang telah merdeka selama 50 tahun. Namun persoalannya apakah perasaan bangga wujud di hati penduduk Kampung Berembang dan Kampung Chubadak yang baru-baru ini dihalau merempat di negara sendiri? Hak mereka dinafi dan tempat tinggal mereka dimusnah di depan mata. Apakah ini ciri sebuah masyarakat penyayang? Persoalan ini perlu dijawab dengan jujur oleh pemerintah yang diberi mandat dan amanah untuk membela nasib rakyat.


Lebih malang lagi tahun baru disambut dengan pengumuman berupa ugutan tentang kenaikan harga tol. Rakyat yang masih tersentak dengan kenaikan harga petrol baru-baru ini kini dihimpit pula dengan kenaikan tol hingga mencecah 60%. Rakyat dibebani menanggung kos ini. Para peniaga juga diberi amaran jangan menaikkan harga barang walaupun mengikut hukum matematik dan ekonomi adalah mustahil untuk mereka tidak berbuat demikian.

Marilah kita berazam dan bertekad melakukan satu perubahan kepada masyarakat dan negara pada tahun ini dan tahun-tahun yang bakal menjelang. Perubahan dalam amalan serta prinsip demokrasi tulen, menjayakan konsep pengagihan kekayaan negara untuk rakyat, mengembalikan martabat dan maruah setiap insan, membela dan memelihara keadilan untuk semua. Mari bersama memantapkan lagi perpaduan di kalangan seluruh rakyat Malaysia.

Bagi keADILan sambutan tahun baru memberikan kekuatan untuk meningkatkan keazaman dalam perjuangan. Mari bersama turut serta di dalam perjuangan ini bagi melakukan suatu perubahan untuk menjana kecemerlangan masyarakat dan negara. Bersama kita jadikan tahun 2007 ini sebagai pencetus bagi membina Malaysia yang merdeka menjadi kebangggaan setiap warganegara dan disegani oleh masyarakat antarabangsa.

Selamat Menyambut Tahun 2007.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home