SepangOnline

Friday, September 30, 2005

Anwar Ibrahim di Sungai Siput

Oleh Bukit Kemuning - Laman M@RHAEN
--------------------------------------------------------------------------------
Pada hari Khamis 29 September 2005, Dato Seri Anwar Ibrahim telah muncul di Sungai Siput untuk menemui para penyokongnya. Majlis adalah tajaan Keadilan Sungai Siput, Kuala Kangsar dan Padang Rengas. Mengikut laporan polis Sungai Siput, kehadiran mencecah 2,000 ribu orang di dalam dewan dan di kawasan luar.
Ketua Keadilan Bahagian Sungai Siput telah mengalu-alukan kehadiran Dato Seri Anwar dan mengucapkan terima kasih atas kesudian beliau hadir. Turut serta ialah pucuk kepimpinan parti seperti naib presiden Azmin Ali, Dr. Lee Boon Chye, Mustapha Kamal Ayoub dan Dato Kamarul Baharin, Setiausaha Agong parti serta ketua perhubungan negeri Perak, Tuan Haji Osman.

Ketua bahagian Keadilan Sungai Siput berkata bahawa Keadilan mempunyai konsep bahawa “We Dare and We Care” terhadap penderitaan rakyat yang kini sedang dihenyak oleh keadaan ekonomi yang semakin merudum. Terlalu banyak kilang yang ditutup dan memecat para pekerja dengan bayaran pampasan ala qadar sahaja. Di waktu yang sama harga barang dan keperluan hidup semakin meningkat. “Justru itu, kita mesti sokong perjuangan Anwar Ibrahim yang mahu menegakkan keadilan sejagat, kerana beliau merupakan “prime minister in waiting” yang boeh menyelamatkan Malaysia.

Dalam kata-kata aluannya, ketua bahagian telah menyebut betapa bertuahnya ahli-ahli parti di Sungai Siput dengan kehadiran seorang tokoh global-player yang begitu sibuk tetapi masih mempunyai ruang masa untuk datang meninjau rakyat marhaen di Sungai Siput.

Anwar ternyata tidak menghampakan para hadirin dengan pendekatan yang bersahaja dan dapat melegakan kerinduan para peminatnya.

Antara beberapa isu yang disebut oleh Anwar ialah perihal kes saman yang dituntutnya terhadap bekas perdana menteri Dr. Mahathir.

Mengikut Anwar dia pernah memberikan satu tahap kehormatan yang tinggi terhadap Mahathir. Walaupun satu ketika dulu dia sanggup bersabar dengan kerenah Mahathir tetapi sudah sampai masanya dia bertindak tegas terhadap beliau.

Sebelum inipun Anwar pernah merelakan tuntutan maaf daripada bekas ketua polis negara, Rahim Noor. Tetapi lama kelamaan Mahathir terus bertindak biadap terhadapnya gara-gara cemburu melihatkan perkembangan politik yang mewarnai beliau di luar negara.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home