SepangOnline

Wednesday, June 08, 2005

Penasihat Keadilan ucap tahniah kepada PAS

WASHINGTON 7 Jun - Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengucapkan tahniah kepada kepimpinan Parti Islam Se Malaysia (Pas) kerana berjaya menganjurkan Muktamar Tahunan ke-51 yang berakhir semalam, 6 Jun.

"Saya juga ingin mengucapkan tahniah dan selamat bertugas kepada mereka yang menang dalam pertanding jawatan peringkat pusat, sekaligus menampilkan gabungan muka baru dan lama dalam jawatan tertinggi Pas," katanya dalam kenyataan dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini.

Anwar berharap perubahan pucuk pimpinan tersebut mengukuhkan langkah Pas dan gerakan perubahan ke arah menjadikan Malaysia sebuah negara yang rakyatnya hidup dalam muafakat baru yang lebih demokratik, bebas dan adil.

Menurutnya lagi, kesediaan Pas untuk meneruskan muafakat di kalangan pembangkang dalam perjuangan menegakkan amalan demokrasi dan keadilan sejagat seperti yang terpancar dalam ucapan Dato Seri Hj Abdul Hadi Awang, Presiden Pas yang mana beliau mempertahankan hak rakyat berdasarkan prinsip Perlembagaan Negara, termasuk isu kebebasan beragama, adalah satu penegasan yang positif dan membantu meredakan kekeliruan, terhadap pendirian Pas, akibat liputan negatif yang diberikan media selama ini.

"Secara peribadi saya terharu dengan kepercayaan Ustaz Haji Abdul Hadi mengenai peranan saya. InsyaAllah kita akan dapat bersama dalam usaha mengangkat martabat rakyat dan negara, terutamanya dalam menangani kemelut ekonomi yang mula melanda negara," tambahnya lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home