SepangOnline

Tuesday, November 22, 2005

Angkatan Muda dan Dewan Pemuda Bentuk Barisan Pemuda BA

Oleh Zulkifli Mohamed

PENGKALAN PASIR - Angkatan Muda Keadilan dan Dewan Pemuda PAS akan bergabung tenaga dan gerakerja membentuk Barisan Pemuda BA bagi menghadapi pilihan raya kecil DUN Pengkalan Pasir, 6 Disember nanti.

Menurut Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, SD Mohamad Johari Hj Yasin, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat exco kedua-dua sayap kanan parti itu di Taman Melewar, 12 November lalu.

“Hubungan kerjasama antara Angkatan Muda dengan Pemuda PAS berada pada tahap terbaik,” katanya.

Sehubungan itu, Angkatan Muda setiap negeri akan menghantar barisan petugas bagi membantu PAS mengekalkan kerusi DUN Pengkalan Pasir.

“Angkatan Muda ditugaskan di empat kawasan yang kita kenalpasti mempunyai ramai pengundi Cina,” jelasnya yang dihubungi semalam.

Pihaknya, kata SD Johari, mempunyai pendekatan tertentu bagi menarik golongan berkenaan untuk mengundi PAS pada pilihan raya kecil itu nanti.

Tambahnya, strategi khusus untuk gerakerja khas akan dibincangkan dalam mesyuarat yang akan diadakan di Kelantan, 24 November nanti.

Johari memaklumkan beberapa Exco Angkatan Muda juga telah ditugaskan secara sepenuh masa dalam pilihan raya kecil itu.

Difahamkan Exco Angkatan Muda Sdr, Norazman telah dilantik sebagai Pengarah Pilihan raya DUN Pengkalan Pasir, sementara Ketua Angkatan Muda Kelantan, Zamakhasari Ibrahim sebagai Ketua Bilik Gerakan Angkatan Muda.

Angkatan Muda juga sedang menyusun program khusus untuk Penasihat Keadilan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijangka turut berkempen bermula 27 November nanti.

Dalam pada itu, Ketua Angkatan Muda yang juga Pengarah Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (Gerak) Ezam Mohd Noor telah turun padang berkempen di Pengkalan Pasir.

Beliau mahukan Angkatan Muda bergerak, berjuang dan bekerja habis-habisan seolah-olah yang bertanding adalah Keadilan sendiri.

“Apa yang penting adalah kekuatan jentera, kerjasama jentera itu cukup penting. Saya mahu peristiwa di Lunas berlaku lagi di Dun Pengkalan Pasir ini, yang lebih penting jentera PAS dan Keadilan mesti mantap,” ujarnya dalam ceramah semalam di hadapan hampir 5,000 hadirin.

Beliau juga melahirkan bahawa PAS dan Keadilan akan menghadapi serangan yang lebih hebat daripada pihak lawan dalam pilihan raya kecil itu.

Sementara itu, SD Johari menyatakan pihaknya tidak menolak kemungkinan menggunakan strategi pilihan raya kecil Lunas bagi mengekang pengundi hantu yang mungkin digunakan Umno / BN dalam pilihan raya kecil kali ini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home