SepangOnline

Saturday, August 19, 2006

Suara Keadilan isu 90 Sudah terbit!

Perjuangan parti itu telah rosak - Anwar Tidak minat sertai Umno


TOKOH karismatik, Anwar Ibrahim berkata beliau tidak berminat menyertai Umno kerana perjuangan parti tersebut telah jauh menyimpang dari segi prinsip.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan tokoh veteran, Tengku Razaleigh Hamzah dalam portal web Malaysiakini bahawa Anwar hanya mempunyai dua pilihan sekiranya mahu menjadi Perdana Menteri, sama ada menyertai semula Umno atau menyertai PAS.


Dedah nama Menteri Rasuah

Mengulas isu lain, Anwar berkata kredibiliti bekas Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad akan tergugat sekiranya beliau tidak mendedahkan nama menteri-menteri Kabinet yang didakwanya rasuah.
“Jika beliau konsisten dan jujur, beliau patut mendedahkan nama mereka,” kata Anwar ketika diminta mengulas kenyataan Dr Mahathir mengenai perkara tersebut.

Tengku Razaleigh jahil fakta

Mengulas isu lain, Syed Husin berkata Tengku Razaleigh Hamzah tidak tahu mengenai fakta politik apabila berkata KeADILan ‘hanya parti Kuala Lumpur’, dalam wawancara dengan laman web Malaysiakini baru-baru ini.
“Bagaimana boleh dilabel sebagai ‘parti Kuala Lumpur’ sedangkan KeADILan mempunyai 165 bahagian di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak. Ini menunjukkan pemimin veteran itu sudah terputus jauh dari realiti
politik tanahair,” kata Syed Husin.


Kongres Ketiga KeADILan 1-3 September depan

Parti KeADILan Rakyat (Ke-ADILan) akan mengadakan Kongres Nasional Ketiganya di Hotel Equatorial, Bukit Jambul, Bayan Lepas Pulau Pinang pada 1 hingga 3 September depan.
Menurut Setiausaha Agung KeA-DILan Kamarul Baharin Abas, seperti tahun lepas, kongres kali ini mengekalkan tema ‘Masa Untuk Perubahan’.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home