SepangOnline

Tuesday, February 15, 2005

UMNO PERMATANG PAUH: TIADA APA NAK DIBUKTIKAN

Mesyuarat Agung UMNO Permatang Pauh telah mendapat perhatian luar biasa dari media dan beberapa tokoh politik negara begitu berminat sekali untuk memberi komen terhadap perkembangan pemilihan melalui mesyuarat tersebut.

Ramai juga yang meminta saya atau bertanya apa komen Angkatan Muda Pulau Pinang atau pun teman keADILan dari Permatang Pauh sendiri.

Saya dengan jelas menyatakan Angkatan Muda keADILan sama sekali tidak berminat dengan apa juga perkembangan ataupun keputusan pemilihan tersebut. Apa yang jelas ia sama sekali tidak akan memberikan kesan besar kepada pengundi di Permatang Pauh.

Ia jelas tidak membuktikan apa – apa.

Cuma apa yang dibuktikan ialah keadaan UMNO yang tidak berubah berebut jawatan, politik wang dan memperkudakan jentera kerajaan.

Contoh yang paling jelas bagaimana Mesyuarat Agung Putri dan Pemuda Umno Bahagian Permatang Pauh boleh diadakan di dalam Maktab Perguruan Tunku Bainun? Adakah seruan Pak Lah untuk kakitangan kerajaan mempertingkatkan profesionalisma dan seruan politik harus dijauhkan dari institusi pendidikan khususnya pegawai dalam institusi pendidikan harus menumpukan kepada tugas mereka, merupakan seruan kosong atau Pak Lah tidak di hormati sebagai presiden UMNO………..

Bagi kami (Angkatan Muda) pemilihan itu tidak membuktikan apa – apa, cuma yang terbukti ialah UMNO tetap sama seperti ungkapan ;

“cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap, cakap tak bikin – bikin asyik bercakap sahaja”

Angkatan Muda Pulau Pinang akan sentiasa menumpukan perhatian membantu berkhidmat terhadap masyarakat pengundi Permatang Pauh khususnya untuk mempertahankan kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan YB Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail selaku ahli Parlimen Permatang Pauh.

Salam Reformasi ;

REZAL HUZAIRI HJ MOHD ZAKI
Exco Angkatan Muda Malaysia
(juga merangkap Ketua Penerangan Angkatan Muda Pulau Pinang)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home